26.10.2010

Schimbarea contractelor - bucuria nebunilor?

Un contract incheiat mai demult iti da un titlul de client cu vechime. Si, uneori, cam atat. In schimb, iti poate aduce dezavantaje majore.
Mai ales daca esti tentat sa soliciti ca o astfel de veche relatie sa se transforme. Sa iti aduca macar avantajele cuprinse in noile oferte pentru noii clienti ai furnizorului tau de servicii... Migrarea la un contract in ton cu actualele oferte – la tarife mai avantajoase si servicii mai de calitate – poate fi anevoioasa si ascunde riscuri nebanuite.
Am simtit-o pe propria... raspundere!
Am vrut un contract modificat, plecand de la cel de (mai) vechi client. Furnizorul a incurcat lucrurile si... m-am trezit ca timp de aproape doua zile am avut casutele de mail suspendate!
Despre ce, cum si de ce, probabil ca voi re-povesti intr-o postare noua, mai incolo. Acum ramane un fapt. Dupa ce am plimbat jalba in protap mult si bine, mi-am dovedit dreptatea. Adresele noastre de e-mail au fost deblocate. Dupa aproape doua zile. Fara niciun fel de scuze. Fara despagubiri. Si cu pierderi, pentru noi.
Pierderi de de bani, de consum nervos si de imagine. Orice mail-uri trimise spre noi, in acest interval, s-au pierdut in neant.
Cu ani in urma, unul dintre clientii mei, seful unei companii nici foarte mare, dar nici mica, avand ceva milioane de euro cifra de afaceri, imi spunea: Mircea, eu pe marii furnizori de servicii ii schimb o data la cativa ani.
De fapt, strategia acestui om, care stie sa faca si sa gestioneze banii, era simpla: sa platim celui care ne arata ca isi doreste cel mai mult banii nostri! Si care chiar vrea sa faca cel mai mult, pentru acesti bani!
Astazi, majoritatea celor ce ofera telefonie, internet ori alte servicii, pentru care deja este vizibila concurenta, se bat mai mult sa atraga clienti noi. Mai putin se intereseaza sa isi mentina vechii clienti, cei considerati ca le-ar trece mai greu prin cap sa se miste, cei atat de fidelizati, ca mai pot fi numiti si „consecventii”. Dar se stie deja ca boii au cea mai mare consecventa, cei care contiua sa traga in jug, fara sa le treaca prin minte perspectiva unei schimbari...
De acum, sunt si eu sigur: cand un vechi furnizor ma va ignora, in timp ce lanseaza oferte avantajoase pentru noi clienti, atunci va fi cazul, fara vorba, sa il parasesc.
Si asta, fara sa il mai trag de maneca: hei pentru mine, nu ai ceva nou?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu